אתרי מאמרים חדשים קמים באחרונה בהמוניהם, ומציעים לכל אדם או עסק פרסום בחינם. בעת זו כדאי יותר מתמיד לדעת לכתוב מאמר או פרופיל חברה לאינטרנט, באופן שיעביר את המסר, ויעניין את הגולש. לפניכם כמה עיקרים שכדאי להקפיד עליהם בכתיבה:
• קצר ולעניין – לגולש הממוצע אין זמן מיותר. הוא רוצה לקלוט כמה שיותר מידע רלוונטי בכמה שפחות מילים. אל תחזרו על רעיון יותר מפעם אחת. תכננו מראש מהם המסרים שתרצו להעביר בטקסט, והבהירו אותם בכמות מילים מינימאלית, במשפטים קצרים. אורך המאמר/פרופיל חברה עצמו צריך לעמוד על 150-250 מילים ספקו לכל מאמר כותרת ברורה ותקציר שאורכו 2-3 משפטים, שמהם אפשר יהיה להבין באילו נושאים בדיוק תעסקו במאמר. גולשים רבים, בעיקר הממהרים שבממהרים, יסתפקו בקריאת התקציר.
• כל נושא בפסקה – הגולש לא קורא בדרך כלל את הטקסט בשלמותו. הוא מרפרף. על כן, כדאי להכין מראש את רשימת הנושאים שתרצו לכתוב עליהם, לפי סדר חשיבותם, ולהקדיש לכל אחד מהם פסקה אחת בלבד. כל פסקה כדאי לפתוח בכותרת ברורה (כותרת ביניים), שתמצה בקצרה את תוכנה.
• הדגשות לסיוע בניווט – כדי לעזור לגולש המרפרף, כדאי להדגיש משפטים חשובים ומילות מפתח.
• הגיע זמן לשון - השקיעו זמן ומחשבה בכתיבה תקנית - טעויות כתיב, ניסוחים מעורפלים ועריכה חובבנית יוצרים אצל הגולש תחושה שמזלזלים בו, וכתוצאה מכך הוא עלול שלא לחזור לאתר. לא בטוחים באיות? תוהים לגבי הניסוח הנכון? היעזרו במילון, באיש מקצוע או בחבר שבקיא בנושא.
• קישורים – אחת מהתכונות הנפלאות של האינטרנט היא הקישוריות. אם לגולש יש זמן פנוי כדי להעמיק בנושא המעניין אותו, הוא יעריך את האפשרות שתציע לו להרחיב את הידע, באמצעות לחיצה על קישור מתאים במאמר.
• מבחן החברים - תנו למישהו אחר, החסר ידע על הנושא, לעבור על הטקסט שכתבתם, ולבחון אותו לפי קריטריונים של בהירות, עניין ואמינות. בדקו מה הבין, והאם בחר לקרוא את כל המאמר או רק לרפרף עליו.
ואם בכל זאת אתם מתקשים בכתיבה, ומרגישים צורך להיעזר באיש מקצוע בעל ניסיון רב בכתיבת תכנים שיווקיים לאתרי אינטרנט - אתם מוזמנים לפנות ל"מילת הקסם", www.milat-hakesem.co.il , לייעוץ ולכתיבה בכל סגנון, לכל קהלי היעד.